Aile hekimlerinden HYP sistemi ve çalışma koşullarına ilişkin çağrı

AL-KON Konfederasyonu ve HEKİMSEN Genel Başkanı Uzm. Dr. Adil Kurban, aile hekimlerinden gelen yoğun şikâyetler üzerine, sahada yaşanan sistemsel sorunlara ilişkin açıklamalarda bulundu.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
Aile hekimlerinden HYP sistemi ve çalışma koşullarına ilişkin çağrı

Bir aile hekiminin Sağlık Bakanlığı’na yönelik çağrısını kamuoyuyla paylaşan Kurban, özellikle son dönemde aile hekimliği sisteminde artan iş yükü, yavaşlayan dijital altyapı, performans baskısı ve hasta memnuniyeti kriterlerinin sahada ciddi bir kaosa neden olduğunu ifade etti.

Aile hekimlerinin aktardığı sorunlara göre; Bakanlık tarafından kronik hasta takibi amacıyla kullanılan HYP sistemi üzerinden yoğun veri girişi talep edilirken, aynı zamanda bu işlemlerin hasta ile birebir görüşme sırasında yapılmasının istendiği belirtildi.

Ancak sistem altyapısındaki yavaşlamalar nedeniyle işlemlerin dakikalarca sürdüğü, poliklinik yoğunluğunun arttığı ve bunun hem sağlık çalışanlarını hem vatandaşları ciddi şekilde zorladığı ifade edildi.

Açıklamada, sistemsel aksaklıkların sağlık çalışanlarını hasta karşısında zor durumda bıraktığına dikkat çekilerek, bekleme sürelerinin uzaması nedeniyle tartışmaların arttığı ve bunun yeni sağlıkta şiddet vakalarına zemin hazırladığı vurgulandı.

Öte yandan aile hekimlerinin, tüm bu yoğunluk içinde hasta memnuniyeti kriterleri üzerinden değerlendirilmeye devam edildiği ve memnuniyet puanları gerekçe gösterilerek maaş kesintileriyle karşı karşıya kaldığı belirtildi.

Sahadaki hekimler, Bakanlık sunucularının yoğun veri girişini karşılayamaması nedeniyle işlemlerin mesai saatleri içinde tamamlanamadığını, bu nedenle veri girişlerinin çoğu zaman mesai sonrasına kaldığını ifade ediyor.

Bu durumun aile hekimleri açısından fiili bir fazla mesai düzenine dönüştüğü değerlendirilirken, hekimler “yapılması mümkün olmayan işlerin dayatıldığı” görüşünü dile getiriyor.

[eii post_id=”1065″ theme=”1″]

Bakanlık yetkililerine saha çağrısı 

HEKİMSEN Genel Başkanı Uzm. Dr. Adil Kurban tarafından paylaşılan açıklamada, Bakanlık yetkililerine doğrudan sahaya inme çağrısı yapıldı.

Aile hekimleri, sistemin mevcut haliyle sürdürülebilir olmadığını ifade ederek, karar vericilerin bir gün boyunca aile sağlığı merkezlerinde hekimlerle birlikte çalışarak yaşanan yoğunluğu ve teknik sorunları yerinde görmesi gerektiğini belirtti.

Açıklamada ayrıca, sahada görev yapan hekimlerin taleplerinin ayrıcalık değil; uygulanabilir, sürdürülebilir ve gerçekçi çalışma koşulları olduğu vurgulandı.

HEKİMSEN, aile hekimlerinin karşı karşıya kaldığı sistemsel sorunların çözümü için mücadeleyi sürdüreceklerini ifade etti.

Benzer Haberler
AKK “Başkentte çocukların gözünden Ankara” sergisine kapılarını açtı
AKK “Başkentte çocukların gözünden Ankara” sergisine kapılarını açtı
Tirilye’nin tarihi sokaklarında nefes kesen koşu
Tirilye’nin tarihi sokaklarında nefes kesen koşu
Sıcaklıklar değişmiyor, bazı kentlerde sağanak görülecek
Sıcaklıklar değişmiyor, bazı kentlerde sağanak görülecek
Yaşanabilir şehir iklim dostu Rize
Yaşanabilir şehir iklim dostu Rize
Isparta’da festival coşkusu Sorkuncak Köyü’nde devam etti
Isparta’da festival coşkusu Sorkuncak Köyü’nde devam etti
Iğdır’da su yönetimi ve verimliliği masaya yatırıldı
Iğdır’da su yönetimi ve verimliliği masaya yatırıldı
İzmir in Şehir Rehberi
İzmir in Kent Haberleri

İzmir in 2008 den bu yana Kent Gündemi Şehirin Rehberi..

Copyright © 2008 - 2026 Tüm hakları izmirin.com 'da saklıdır. Seobaz Haber Teması