ETÜ’den dijital bağımlılığa karşı adım

Erzurum Teknik Üniversitesi’nde düzenlenen “Bağımlılıkla Mücadele Öğrenci Çalıştayı”nda, gençlerde dijital bağımlılığın fiziksel ve psikolojik etkileri ele alınırken, bilinçli teknoloji kullanımı konusunda önemli mesajlar verildi.

0 Yorum Yapıldı
Bağlantı kopyalandı!
ETÜ’den dijital bağımlılığa karşı adım

Erzurum Teknik Üniversitesi Sağlıklı Yaşam Kulübü tarafından, Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde yürütülen ÜNİDES destekli “Akıllı Telefon Farkındalığı: Gençlerde Baş Boyun Risk Haritası” projesi kapsamında “Bağımlılıkla Mücadele Öğrenci Çalıştayı” düzenlendi.

ETÜ Yaşam Merkezi’nde gerçekleştirilen etkinliğe, ETÜ Rektörü Prof. Dr. Bülent Çakmak, akademisyenler, kamu kurumlarının temsilcileri ile çok sayıda öğrenci katılım sağladı. Teknoloji kullanımına bağlı bağımlılık risklerine dikkat çekmek ve gençlerde bilinçli dijital farkındalık oluşturmak amacıyla düzenlenen çalıştayda, üniversite öğrencilerinin yanı sıra farklı okullardan öğretmen ve lise öğrencileri de yer aldı.

Programın açılış konuşmasını yapan Rektör Çakmak, teknolojinin yaşamı kolaylaştırmasının yanında yeni sosyal ve sağlık sorunlarını da beraberinde getirdiğini ifade etti. Özellikle gençler arasında dijital bağımlılık, sosyal medya kullanımı ve akıllı telefon kaynaklı fiziksel ile psikolojik problemlerin giderek yaygınlaştığına vurgu yapan Çakmak, bu konuda toplumsal farkındalığın artırılmasının önemine dikkat çekti.

[eii post_id=”687″ theme=”1″]

Bağımlılıkla mücadelenin yalnızca zararlı alışkanlıkların önüne geçmekten ibaret olmadığını belirten Çakmak, sağlıklı yaşam kültürünün yaygınlaştırılması, gençlerin sosyal ilişkilerinin güçlendirilmesi ve bilinç düzeyinin artırılmasının da büyük önem taşıdığını söyledi. Üniversitelerin toplumsal sorunlara çözüm üreten kurumlar olduğunun altını çizen Çakmak, gençlerin fiziksel, sosyal ve psikolojik iyi oluşlarını desteklemeye yönelik çalışmaların sürdürüleceğini ifade etti.

Çalıştay süresince katılımcılara dijital bağımlılık, akıllı telefon kullanımının gençler üzerindeki etkileri ve bağımlılıkla mücadele yöntemlerine ilişkin akademik bilgiler aktarıldı. Uzmanlar tarafından yapılan sunumlarda; uzun süreli ekran kullanımının dikkat eksikliği, uyku düzensizlikleri, sosyal izolasyon ve kas-iskelet sistemi rahatsızlıkları gibi olumsuz sonuçları ele alınarak çözüm önerileri paylaşıldı.

Benzer Haberler
Adil Koçalan’dan Bakırköy Dr. Sadi Konuk Hastanesi’nin sağlık kahramanlarına teşekkür
Adil Koçalan’dan Bakırköy Dr. Sadi Konuk Hastanesi’nin sağlık kahramanlarına teşekkür
Prof. Dr. Cevdet Erdöl: Tatlı bir zehir, sessiz bir salgın
Prof. Dr. Cevdet Erdöl: Tatlı bir zehir, sessiz bir salgın
11. Türkiye Sağlık Travma Rallisini Giresun Ekibi Kazandı
11. Türkiye Sağlık Travma Rallisini Giresun Ekibi Kazandı
Radyo Nabız’da yeni ses: Sertaç Kantarcı ile “Sağlık Olsun”
Radyo Nabız’da yeni ses: Sertaç Kantarcı ile “Sağlık Olsun”
HEKİMSEN’den tarihi hamle: “Türkiye, dünya hekimlerinin danıştığı acil tıp merkezi olacak”
HEKİMSEN’den tarihi hamle: “Türkiye, dünya hekimlerinin danıştığı acil tıp merkezi olacak”
Erzurum Şehir Hastanesi’nde deprem ve yangın senaryolu kırmızı kod tatbikatı
Erzurum Şehir Hastanesi’nde deprem ve yangın senaryolu kırmızı kod tatbikatı
İzmir in Şehir Rehberi
İzmir in Kent Haberleri

İzmir in 2008 den bu yana Kent Gündemi Şehirin Rehberi..

Copyright © 2008 - 2026 Tüm hakları izmirin.com 'da saklıdır. Seobaz Haber Teması